ALO 157

YABANCILAR İLETİŞİM MERKEZİ
(YİMER 157)
 
2005 yılının Mayıs ayında insan ticareti mağdurlarına yardım amacıyla acil iletişim hattı olarak faaliyetine başlayan 157, Genel Müdürlüğümüz tarafından devralınması ve hizmet ağının genişletilmesinin ardından 20 Ağustos 2015 tarihi itibarıyla Yabancılar İletişim Merkezi (YİMER 157) adıyla hizmet vermeye başlamıştır.

Başlangıçta Türkçe, İngilizce, Arapça ve Rusça dillerinde hizmet veren YİMER 157’ye 1 Nisan 2016 tarihi itibariyle Almanca ve Farsça dillerinin de eklenmesiyle 6 dilde 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet verilmektedir.

Yabancıların vize, ikamet, uluslararası koruma, geçici koruma gibi konularda sordukları tüm sorulara yanıt bulabilecekleri YİMER 157, aynı zamanda insan ticareti mağdurlarına yönelik ihbar ve yardım hattı olarak da hizmet vermektedir.

YİMER 157’de bulunan ve çağrı karşılayan yabancı temsilcileri, yabancılara bilgi vermek dışında, Genel Müdürlüğümüzün yetki alanına giren tüm konulara ilişkin şikâyetleri karşılamakta, kayıt altına almakta, Kurumun ilgili birimlerine söz konusu şikâyetleri iletmekte ve sonucunu takip ederek geri bildirimde bulunmaktadır.

Bunun dışında YİMER 157, acil yardıma ihtiyaç duyan yabancılara ilgili kolluk kuvvetleriyle koordineli şekilde yardım sağlamaktadır. Gereken durumlarda yabancıların kolluk birimleriyle temasa geçebilmesi adına dolaylı olarak tercüme hizmeti de sunmaktadır.


Kayıt: 16.9.2015
Güncelleme:17.8.2016
Paylaş
WS05